W ramach wczesnego wspomagania organizowane są zajęcia, w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie, które dopasowuje się do indywidualnych potrzeb dziecka. Zajęcia prowadzone są przez zespół specjalistów, posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym.
Zespół tworzą:
- pedagog specjalny
- psycholog kliniczny
- logopeda/neurologopeda
- terapeuta integracji sensorycznej
- terapeuta stymulacji słuchowej metodą Johansena
Numer kontaktowy do koordynatora wczesnego wspomagania rozwoju dziecka: 785 673 757
Zajęcia w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się na terenie szkoły, w gabinecie przystosowanym dla małego dziecka. Dziecko korzysta również – w ramach swoich potrzeb, z gabinetu psychologa, logopedy, sali integracji sensorycznej, sali doświadczania świata. Zajęcia mają charakter indywidualny bądź grupowy (zajęcia metoda W.Sherborne).
Do zadań realizowanych przez zespół specjalistów w ramach wczesnego wspomagania rozwoju należy:
- ustalenie, na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka,
- opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę
- w zakresie realizacji programu,
- realizowanie z dzieckiem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju skoordynowanych z działaniami innych specjalistów,
- analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania,
- prowadzenie systematycznych zajęć ogólnorozwojowych realizowanych przez specjalistów: pedagoga specjalnego, psychologa, logopedę, terapeutę integracji sensorycznej.
Pomoc dotycząca rodziców/opiekunów dziecka realizowana jest poprzez:
- wsparcie w procesie pełnej akceptacji dziecka,
- wspólne rozpoznanie zachowań dziecka, ich interpretacja i uwrażliwienie
- na adekwatne, konsekwentne reagowanie na nie,
- udzielanie instruktaży i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy
- z dzieckiem,
- pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz w pozyskaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu.
- umożliwienie kontaktu z innymi rodzicami znajdującymi się w podobnej sytuacji.
Serdecznie zapraszamy!